söndag 18 maj 2014

Väntar och drömmer

Ja, att vänta och vänta och veta att de sitter där de två äggen, det är inte lätt. Det är så svårt att koppla bort tanken och bara koncentrera mig på arbete, hus och familj. Jag vill ju att de ska ha fortsatt dela sig och må så gott där inne.
Magen har varit i uppror efter alla hormoner, sprutor och äggplocket. Sååå mycket gaser att jag känt mig som en heliumballong i mänsklig storlek. Nu efter 4 dagar har magen lugnat ner sig. Inte så svullen och öm längre.

Jag kommer på mig själv med att kolla barnvagnar på blocket, spjälsängar, klädpaket i storlek 56-68. Kommer barnen och sätter sig i soffan med mig skrollar jag snabbt ner på sidan. De vet inget. Har varit tufft att gömma sprutor i kylskåpet utan att de ser dem. Vi får väl se till midsommar om vi kanske berättar då om vi fått positiva svar på tester och ultraljud.

Hittade den här underbara bilden på facebook. Tycker den är helt ljuvlig!
Ha en bra vecka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar