söndag 11 maj 2014

Ultraljud och äggplockdags

Så, då har jag varit på ultraljud. Såg jättefint ut och de hittade 13 äggblåsor. Inte illa för en 40-åring ;)
Jag tog min Ovitrelle ägglossningsspruta igår kl 21.00 och det gick lika lätt som de andra. Jag använde pennan så det var ju inga konstigheter.
Idag har jag verkligen ägglossningskänningar i magen. Riktigt öm! Inte konstigt om 13 äggblåsor ska poppas imorgon. Jag skall in kl 8.00 imorgon bitti och få lite lugnande innan det är dags att plocka ut dem små rackarna. Det ska bli så fantastiskt spännande! Tänk att det ska befruktas ägg imorgon bitti!!! Hoppas att det blir några kvar till frysen så att vi inte behöver göra om hela processen igen nu med en gång. Doktorn frågade mig faktiskt om vi ville sätta in två ägg eftersom jag har åldern emot mig. Så härligt att vi inte behövde tjata om det. Det var ju det vi ville själva. Chansen att två ägg tar sig är bara 20% men chansen att något tar sig ökar ju. Vi hoppas på det bästa! Nu blir det nog till att ta en panodil och hoppas molandel blir bättre. Återkommer väl imorgon när äggen är ute.
Kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar