onsdag 14 maj 2014

Nu är de på plats!

I måndags åkte vi in på morgonen och kl 9.00 var det min tur att plocka ut äggen. Jag var riktigt svullen om magen och hade världens "mensvärkar". En underbar sköterska med massa humor tog emot oss och vi fick en sängplats och snygga sjukhuskläder. Tog lite roliga kort för föreviga alla dessa spännande händelser. De satte en nål i armen på mig och där i skulle jag få en bra dos morfin vid ägguttaget. Operationsrummet var mörkt och gynstolen såg inte inbjudande ut. Men...vad gör man inte. Jag fick morfin och lustgas och sedan började stickandet på mina 14 ömma, mycket ömma äggblåsor. Jisses så ont det gjorde! Jag var alldeles genomsvett och släppte inte lustgasen. Det brukar inte göra så ont sa de men kanske var det för att jag hade så många blåsor. De tömde i alla fall 14 blåsor och vi fick åka hem. De la alla äggen i var sin skål med små donerade simmare och vi hoppades på det bästa.
Några borde väl ta sig!

 
Idag onsdag hade vi tid där efter lunch. Dags att plantera in två små ägg. De hade hittat 12 ägg, 10 blev befruktade, 5 delade sig som de skulle, 2 sattes in idag och 2 ligger i frysen. Alla med 4 celler. Den lilla vita prick vi såg på skärmen var luftbubblor runt äggen som sattes in. De satte in båda på samma gång. Nu ska jag hänga i knävecken i tre veckor ;)  Vi har lite svårt för att fatta att de är där inne nu. Nu får vi vänta till den 29e maj då vi skall göra ett gravtest. Längtar! Men antar att de två veckorna går lika snabbt som de föregående. Mår jättebra, är så lycklig! Håll nu tummarna för oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar