måndag 24 mars 2014

Planering av IVF

Idag kom brevet på posten. Ni har blivit godkända för IVF behandling och tillsammans med det kom även planeringen av medicinering och planerat äggplock. Sååå himla spännande!!! Jag är idag på cd 8 och skall börja spraya cd 21 alltså om 13 dagar. Äggplock är planerat till v 20. Känns som det är flera år till dess men får väl påminna mig om hur fort veckorna faktiskt går. Nu är det v 13, påsklov v 16 och snart är det v 20.
Läkaren sa att vi ev kan få sätta in två ägg. Jag hoppas verkligen att det kan bli så. Detta är ju vår sista chans att få barn tillsammans.

Läser lite på olika bloggar om IVF och vilka otroligt olika livsöden det finns. Så många jag vill följa och hälla tummarna för. Speciellt roligt att hitta dem som också befinner sig i det stadiet vi befinner oss i nu.

Imorgon ringer jag till donationsmottagningen och får mer koll på spray och sprutor. Tur att jag redan kommit upp i högkostnadsskyddet i mediciner för jag antar att det inte är billiga grejer att hämta ut. Jag hade å andra sidan betalat vad som helst för det. Det är värt allt! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar